Interview met Marco Löhrer; veiligheidsdkundige bij Heineken

Veilig werken bij Heineken

Veilig Gedragen publiceerde onlangs een interview met veiligheidsdeskundige Marco Löhrer, onze opdrachtgever bij Heineken Zoeterwoude. Hij vertelt in dit interview het e.e.a. over veiligheid bij Heineken en de belangrijke rol die de veiligheidsambassadeurs (of Safety Rolhouders zoals ze bij Heineken heten) daarbij spelen.

Wij zijn trots op zijn verhaal omdat Alfabeeld al enige jaren de vaste partner van Heineken is op veiligheidsgebied. Wij begeleiden de 45 veiligheidsambassadeurs (en ook nog 25 bij Heineken Den Bosch). We ontwikkelen samen met hen interactieve toolboxen en acties, bijvoorbeeld om het aantal meldingen omhoog te krijgen. Recentelijk zijn we aan de slag gegaan met de nieuwe Life Saving Rules. Al die onderwerpen bespreken de ambassadeurs op interactieve wijze binnen hun teams en zo werken ze aan cultuurverandering van binnenuit. Daarnaast bedenken we veiligheidsevents die door de ambassadeurs worden uitgevoerd. En dat alles heeft een behoorlijke impact, blijkt uit het interview.

Lees het volledige interview “Veilig werken, serious business”